Om mig, Maria Rosén
Min stora nyfikenhet och starka utvecklingsvilja, två av mina superkrafter, har gjort New York, Paris och Stockholm till mina boplatser under sammanlagt 20 år. En härlig tid med olika jobb, familjebildning och karriärutveckling i samarbete med bland annat SAS-Janne Carlzon och många starka varumärken men 2010 drog attraktionskraften i hälsingeskogarna mig och familjen hemåt igen.
Mina långa utlandsvistelser och erfarenheter som marknadschef på bland annat SF Bio, Michelin och SAS har varit till stor nytta och glädje för mina allra senaste arbetsår i hembygden. Som marknadschef i Destination Järvsö AB har jag haft förmånen att arbeta fram besöksutvecklingsmodellen engagemangstrappan och fördjupa arbetet med varumärket Järvsö. Några spännande år som projektledare för att stärka platsvarumärket Hälsingland i hälsingekommunernas regi har ytterligare utökat mitt nätverk med goda relationer hos små och stora entreprenörer, inte minst genom min lansering av ambassadörsnätverket av stora företag i Hälsingland. Här har vi kommit en bra bit på väg mot visionen ”vi ska tillsammans bygga ett levande och växande landskap verka för inflyttning, fler besökare och att etablera Hälsingland som ett av Sveriges topp fem besöksmål”, men ännu finns mycket kvar att göra.
Det är därför jag startat min konsultverksamhet, Utveckla Hälsingland, där jag erbjuder mina tjänster till kommuner och företag.
Vad vi gör >>
När jag inte arbetar så hittar jag energi över hela Hälsingland, både på berg och vid hav, och provar gärna nya nyheter eller sådant som är nytt för mig.
Aktuellt >>