Järvsöboken- Nästa stora kliv

2018 fortsatte varumärkesarbetet med Järvsö där den lokala förankringen blev än mer viktig. Flera marknadsundersökningar gjordes och även intervjuer och fokusgrupper.
Mycket hade hänt sedan hösten 2014, då aktörer i Järvsö tillsammans skapade en gemensam plattform för hur Järvsö som destination ska upplevas – och kommuniceras. I vår huvudmålgrupp associeras orten alltmer med positiva värden som naturskönt, familjevänligt och genuint. Den spontana kännedomen om Järvsö, dels som turistdestination, dels som vinterort har ökat med 100 procent. En glädjande utveckling är att hela 6 av 10 nu ser Järvsö som en året-om-destination.
Arbetet kunde konstatera att Besöksnäringen ÄR ett medel för en levande och växande bygd och Järvsöboken 2.0 speglar också det viktiga hållbarhetsarbetet i Järvsö. Järvsöboken- Nästa stora kliv lanserades 2019
Kontakta oss för mer information!

 

Järvsöboken en varumärkesbok med fokus på samhällsutveckling och hållbarhet